nagłówek strony
-A A +A

Jaki budżet partycypacyjny? II etap konsultacji

Czas trwania: 
śr, 31/10/2018 (Cały dzień) - wt, 20/11/2018 (Cały dzień)

Rozpoczynamy kolejny etap konsultacji społecznych dotyczący zasad nowej edycji budżetu partycypacyjnego.

 

Dzięki budżetowi partycypacyjnego mieszkańcy Warszawy decydują o części budżetu Miasta. Zgłaszają pomysły, dyskutują o nich, a w głosowaniu wybierają te, które zostaną zrealizowane. Aktualnie przygotowujemy zasady nowej edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Konieczne było dostosowanie całego procesu do ustawy (zobacz treść artykułu ustawy, zobacz opinie prawników na ten temat: stanowisko Biura Prawnego oraz opinia prawna dr. hab. Michała Bitnera), która od tego roku reguluje wprowadzenie budżetów obywatelskich we wszystkich miastach na prawach powiatu.

 

Na przełomie kwietnia i maja 2018 roku przeprowadziliśmy pierwszy etap konsultacji. Zapytaliśmy mieszkańców, w jaki sposób powinna przebiegać kolejna edycja budżetu partycypacyjnego. Przeczytaj raport. Wnioski z tych konsultacji uwzględniliśmy w trakcie dalszych prac nad nową edycją. Przygotowaliśmy dokumenty, które opisują propozycję przebiegu kolejnej edycji. Projekt uchwały i zarządzenia wraz z regulaminem, o które teraz pytamy mieszkańców znajdziesz tutaj: projekt regulaminu z załącznikamiprojekt uchwały Rady m.st. Warszawy. Zapoznaj się też z uproszczonym opisem przebiegu nowej edycji i uzasadnieniami wprowadzania poszczególnych zmian. Powiedz nam, co sądzisz o tej propozycji.

 

Zapraszamy do dyskusji na spotkaniach oraz do przesyłania opinii i uwag mejlem.

Zachęcamy też do wspólnej pracy nad definicją ogólnodostępności projektów, która będzie obowiązywać w całym mieście.

 

Po zakończeniu konsultacji przeanalizujemy zgłoszone uwagi i na tej podstawie zaktualizujemy przedstawione dokumenty. Propozycję uchwały przekażemy Radzie m.st. Warszawy.

 


Konsultacje społeczne trwają do 20 listopada 2018 roku

Dołącz do wydarzenia na Facebooku >>>


Na warsztacie 14 listopada wspólnie opracowaliśmy definicję ogólnodostępności projektów.

Przeczytaj >>> i napisz, co o niej sądzisz!


 

Jak można wziąć udział w konsultacjach: 
  • Przyjdź na spotkanie:
  • 5 listopada (poniedziałek), o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz
  • 19 listopada (poniedziałek), o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Ursynów

 

  • Weź udział w warsztacie o definicji ogólnodostępności: 14 listopada (środa), o godzinie 18:00. Zapisz się: twojbudzet@um.warszawa.pl, tel. 22 443 34 71
     
  • Odwiedź punkt konsultacyjny:
  • 6 listopada (wtorek), godz. 17:00-19:00, MAL "Dwa Jelonki", ul. Powstańców Śląskich 44
  • 7 listopada (środa), godz. 17:00-19:00 w Białołęckim Ośrodku Kultury, ul. Głębocka 66
  • 8 listopada (czwartek), godz. 17:00-19:00 w Bibliotece Publicznej, ul. J. Meissnera 5
  • 13 listopada (wtorek), godz. 17:00-19:00 w Miejscu Aktywności Lokalnej, ul. Grójecka 109
  • 17 listopada (sobota), godz. 11:00-14:00 w Służewskim Domu Kultury, ul. J. S. Bacha 15
  • 20 listopada (wtorek), godz. 14:00-18:00 w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej "Nowolipie", ul. Nowolipie 25 B

 

  • Jeśli jesteś przedstawicielem organizacji pozarządowej i chcesz złożyć uwagi jako oficjalne stanowisko organizacji, pobierz formularz i wyślij go na adres twojbudzet@um.warszawa.pl do 20 listopada 2018 roku

      


Jednostka odpowiedzialna: Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy

Podstawa prawna: 

  • Uchwała Nr LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy
  • Uchwała Nr L/1440/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.