Budowa metra to element polityki transportowej Warszawy. Ale czy ulice, pod którymi powstaje tak szybki i niezawodny środek komunikacji miejskiej nie powinny się również zmieniać?
Budowa II linii metra na Woli i Bemowie może może zmienić ulicę Górczewską. Wielka arteria, która dziś często jest trudną do przekroczenia barierą, może stać się ulicą przyjazną pieszym,rowerzystom i kierowcom, z integrującymi przestrzeniami publicznymi, małą architekturą i dodatkową zielenią.
Na ulicy Górczewskiej będzie pięć stacji metra. Otwarcie nowobudowanego odcinka linii metra zmniejszy ruch drogowy na tej ulicy, a tym samym pozwoli na zmianę szerokości jezdni, przeznaczeniewiększej przestrzeni dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu oraz poprawę jakości przestrzeni publicznej.
O czym chcemy porozmawiać z mieszkańcami?
Podczas konsultacji chcemy poznać opinie, potrzeby i oczekiwania mieszkańców i użytkowników ulicy. W szczególności chcemy porozmawiać o:
Proponujemy 2 warianty:
Wariant 1 – przekrój ulicy 2x2 pasy ruchu (zmiana klasy drogi z drogi głównej G na zbiorczą Z), pozostawienie dotychczasowych skrzyżowań, dwukierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy, dodatkowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe w zatokach, miejsca postojowe wzdłuż ulicy, miejsca reprezentacyjne o funkcji społeczno-integrującej, wzbogacenie przestrzeni ulicy rzędami drzew i zielenią niską.
Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć większy rozmiar >>>
Zobacz przekroje poprzeczne:
Zobacz szczegółowe plany sytuacyjne:
Wariant 2 - przekrój ulicy 2x2 pasy ruchu z dodatkowym pasem autobusowym pomiędzy ulicą Powstańców Śląskich a al. Prymasa Tysiąclecia (zmiana klasy drogi z G na Z), rozbudowa skrzyżowania z ulicą Syreny, dwukierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy, dodatkowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe częściowo na jezdni, więcej miejsc postojowych wzdłuż ulicy, miejsca reprezentacyjne oraz ciąg pieszy o funkcji społeczno-integrującej (CH Wola Park – ul. Księcia Janusza/ Olbrachta), więcej przestrzeni dla pieszych, wzbogacenie przestrzeni ulicy rzędami drzew i zielenią niską.
Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć większy rozmiar >>>
Zobacz przekroje poprzeczne:
Zobacz szczegółowe plany sytuacyjne:
W wyniku konsultacji i analiz powstanie koncepcja ze szczegółowymi wytycznymi komunikacyjno–urbanistycznymi w zakresie przekształceń ulicy GórczewskiejNa ich podstawie przygotowane będą szczegółowe projekty przekształcania przestrzeni ulicy Górczewskiej na poszczególnych jej fragmentach stopniowo, po zakończeniu prac nad kolejnymi odcinkami II linii metra.
Konsultacje trwały do 24 kwietnia 2018
Przeczytaj raport z konsultacji społecznych >>>
Przyjdź i porozmawiaj w punkcie konsultacyjnym:
Jednostka odpowiedzialna: Biuro Polityki Mobilności i Transportu
Podstawa prawna: Uchwała nr LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy