nagłówek strony
-A A +A

Jakie usługi są potrzebne na Pradze Północ i Pradze Południe?

Czas trwania: 
pt, 27/04/2018 (Cały dzień) - śr, 06/06/2018 (Cały dzień)

Jakich usług na Pradze brakuje, a jakich jest za dużo? Co powinno powstać w niewynajętych lokalach w Twojej okolicy – sklep, kawiarnia, a może księgarnia? Powiedz nam – Twoja opinia się liczy!

 

Rozpoczynamy pracę nad przygotowaniem Koncepcji gospodarowania lokalami użytkowymi należącymi do zasobu m. st. Warszawy w dzielnicy Praga Północ i Praga Południe na obszarach:

 

  • Nowej Pragi (282 lokali użytkowych będących w zasobie Miasta),
  • Starej Pragi (221 lokali użytkowych będących w zasobie Miasta),
  • rejonu Dworca Wschodniego (46 lokali użytkowych będących w zasobie Miasta),
  • Kamionka (70 lokali użytkowych będących w zasobie Miasta).

 

Jednym z elementów* pracy nad przygotowaniem koncepcji są także konsultacje społeczne. Chcemy poznać opinie mieszkańców, osób odwiedzających Pragę oraz osób prowadzących działalność gospodarczą i społeczną na temat usług, które są obecne we wskazanych obszarach, a także tych, których brakuje albo powinno być więcej. Zebrane opinie przyczynią się m.in. do opracowania zestawu branż i profili podmiotów, których działalność na obszarach Pragi Północ i Pragi Południe będzie korzystna z punktu widzenia mieszkańców i najemców lokali. Zmiany wynikające z opracowanej koncepcji gospodarowania lokali będą wprowadzane stopniowo i nie będą powodowały rozwiązania dotychczasowych umów najmu lokali.

  
* W ramach projektu przeprowadzimy także szczegółowe analizy dotyczące stanu obecnego lokali użytkowych i występowania pustostanów, opracujemy proponowany zestaw branż i profili najemców wraz z zasadami najmu,  przygotujemy również dokumentację do wykonania prac remontowych dla wybranych lokali.

 


Pierwszy etap konsultacji trwał do 2 lipca 2018

Przeczytaj raport z pierwszego etapu >>>

 

Weź udział w drugim etapie konsultacji >>>


 

Jak można wziąć udział w konsultacjach: 

 

Swoje opinie w prowadzonych konsultacjach będzie można wyrazić spacerując na obszarach, odwiedzając punkty konsultacyjne, biorąc udział w warsztatach, czy też przesyłając uwagi przez Internet.

 

  • Na początku maja na obszarach Pragi Północ i Południe będzie można spotkać naszych ankieterów, którzy zapytają o usługi zlokalizowane w okolicy. Ankieterzy odwiedzą także poszczególne lokale użytkowe. Zachęcamy do rozmowy z nimi.
  • Zapraszamy do wypełnienia geoankiety, która pozwala na udzielanie odpowiedzi i zaznaczenie ich na mapie >>> geoankieta >>>

 

  • Spotkajmy się w punktach konsultacyjnych – w dni powszednie między 16.00 a 20.00, a w soboty między 10.00 a 14.00) Każdy może nas odwiedzić, porozmawiać i zostawić swoje opinie – na papierze albo elektronicznie.
    • 17 maja (czwartek) i 19 maja (sobota) - lokal przy Grochowskiej 322 (Kamionek)
    • 18 maja (piątek) i 19 maja (sobota) - Klub Sąsiada przy ul. Skaryszewskiej 10 (rejon Dw. Wschodniego)
    • 24 maja (czwartek) i 26 maja (sobota) - Czytelnia w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 (Stara Praga)
    • 25 maja (piątek) i 26 maja (sobota) - lokal przy ul. Wileńskiej 31 (Nowa Praga)

 

  • Zapraszamy na spotkania (zawsze od 18.00 do 20.00), na których porozmawiamy o potrzebnych zmianach w zakresie obecnie dostępnych usług, a także wyzwaniach związanych z prowadzeniem działalności na terenie Pragi.
    • 4 czerwca (poniedziałek) - Dzielnicowe Biuro Finansów i Oświaty (DBFO) przy ul. Grochowskiej 262 (Kamionek
    • 5 czerwca (wtorek) - Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 (Stara Praga)
    • 6 czerwca (środa) - Towarzystwo Przyjaciół Pragi przy ul. Stalowej 28/1 (Nowa Praga)
    • 7 czerwca (czwartek) - LO im. gen. J. Jasińskiego przy ul. Grochowskiej 346/348 (rejon Dw. Wschodniego)

 

  • Spotkanie podsumowujące I etap – 3 lipca w Muzeum Warszawskiej Pragi, ul. Targowa 50/52, godz. 18:00. Podczas spotkania przedstawimy wyniki przeprowadzonych konsultacji, będzie to również czas na zgłoszenie dodatkowych propozycji, opinii. 


Jednostka odpowiedzialna: Biuro Polityki Lokalowej

Podstawa prawna: UCHWAŁA NR LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy

 

Te konsultacje społeczne są realizowane przez Miasto Stołeczne Warszawa w ramach projektu „Rewitalizacja – wspólna sprawa”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020.