W ramach realizacji polityki transportowej Urząd Miasta przygotował Politykę tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu pieszego, której głównym celem jest zwiększenie roli i jakości transportu pieszego z uwzględnieniem potrzeb wszystkich grup użytkowników w tym osób starszych i niepełnosprawnych.
Projekt dokumentu wprowadza jednolite standardy oraz wytyczne projektowania i wykonywania przestrzeni dla pieszych zwracając szczególną uwagę na jakość nawierzchni dla pieszych.
Konsultacje społeczne trwały od 9 do 30 października 2015 r.
Przeczytaj RAPORT
oraz zapoznaj się ze zaktualizowanymi STANDARDAMI oraz WYTYCZNYMI
1. Standardy projektowania i wykonywania dróg dla pieszych w m.st. Warszawie
2. Wytyczne projektowania i wykonywania dróg dla pieszych w m.st. Warszawie
Więcej informacji znajduje się na stronie głównej UM Warszawa oraz w BIP.
Przestrzeń publiczna to obszar o szczególnym znaczeniu dla zaspokajania potrzeb i poprawy jakości życia wszystkich jej użytkowników. Uwzględnienie priorytetowej roli ruchu pieszego w tworzeniu systemu komunikacji jest kluczowe przy planowaniu rozwoju miasta, ponieważ ruch pieszy pełni ważną rolę w podróżach po mieście – jest częścią podróży transportem zbiorowym i indywidualnym. Jakość ruchu pieszego w Warszawie jest zróżnicowana i w dużej mierze zależy od parametrów technicznych infrastruktury oraz sposobu zagospodarowania terenu wzdłuż ciągów pieszych.
Ruch pieszy powinien być szczególnie preferowany w obszarze ścisłego centrum miasta i traktowany priorytetowo wraz z ruchem rowerowym i transportem zbiorowym.
Przygotowując przedstawiony dokument autorzy kierowali się zasadami: bezpośredniości, dostępności, bezpieczeństwa, komfortu użytkownika, atrakcyjności społeczno-kulturowej.
Przeczytaj projekty:
ROZWÓJ RUCHU PIESZEGO W WARSZAWIE: Standardy projektowania i wykonywania
ROZWÓJ RUCHU PIESZEGO W WARSZAWIE: Wytyczne projektowania i wykonywania
STREFA I: CENTRUM FUNKCJONALNO-PRZESTRZENNE
STREFA II: ZABUDOWA PIERZEJOWA
W czasie trwania konsultacji, projekt dostępny jest także w siedzibie Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy przy ul. Marszałkowskiej 77/79, sala na parterze wejście od ul. Marszałkowskiej, od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00.
13 (wtorek) i 21 (środa) października w godzinach 16:00 – 19:00 zapraszamy do punktu konsultacyjnego w siedzibie Biura, sala na parterze, wejście od ul. Marszałkowskiej.
Opinie można składać na formularzu:
mailem na adres ruchpieszy@um.warszawa.pl
osobiście w siedzibie Biura
pocztą na adres Biura Drogownictwa i Komunikacji
Opinia powinna zawierać nazwisko, imię i nazwę wnioskodawcy.
Podsumowanie zgłoszonych uwag w formie raportu zostanie umieszczone na tej stronie oraz stronie internetowej Miasta oraz będzie znajdować się do wglądu w siedzibie Biura Drogownictwa i Komunikacji. Ostateczna wersja dokumentu zawierająca uwzględnione uwagi zostanie przedstawiona Prezydentowi m.st. Warszawy do podpisu jako zarządzenie.
Jednostka odpowiedzialna: Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy
Podstawa prawna: UCHWAŁA NR LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. W sprawie zasad
i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy