Przygotowaliśmy projekt strefy płatnego parkowania na Pradze. Przyjdź na spotkanie i zapoznaj się z proponowanymi zmianami. Opinię możesz przekazać na spotkaniu albo mailowo.
Konsultacje trwały od 14 października do 10 listopada 2019 roku
Zapraszamy do przeczytania RAPORTU >>>
oraz
1. Zestawienia uwag ze spotkań >>>
2. Zestawienia uwag zgłoszonych mailem >>>
3. Podsumowania badań wykonanych na potrzeby wprowadzenia SPPN >>>
Zobacz projekt dla obszaru nr 1 (spotkanie 15 października) >>> pobierz projekty <<<
Zobacz projekt dla obszaru nr 2 (spotkanie 17 października) >>> pobierz projekty <<<
Zobacz projekt dla obszaru nr 3 (spotkanie 24 października) >>> pobierz projekty <<<
Zobacz projekt dla obszaru nr 4 (spotkanie 25 października) >>> pobierz projekty <<<
Obszar analizy podzieliliśmy na 6 podobszarów. Każdemu z nich poświęcone jest osobne spotkanie, tak aby móc skoncentrować się na poszczególnych ulicach i zebrać opinie mieszkańców do proponowanych rozwiązań. Zaplanowaliśmy też dwa spacery po terenie strefy, a także terenowy punkt konsultacyjny.
Spotkania (zawsze od 18:00 do 20:00)
Spacery (zawsze od 11:00 do 12.30):
O Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania wiąże się z sąsiedztwem drugiej linii metra, która wpływa na sytuację parkingową w tej części miasta. Rozwiązaniem może być wprowadzenie płatnego parkowania, tak aby ochronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów.
Doświadczenia z istniejącej strefy potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy, skłania również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca. Mieszkańcy strefy mogą skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania. O abonamencie mieszkańca i jak działa Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, dowiesz się więcej tutaj >>>
Zarząd Dróg Miejskich analizuje objęcie strefą płatnego parkowania tych obszarów, które są narażone na największy deficyt miejsc postojowych. Do analizy wskazano tereny Nowej Pragi (między al. Solidarności a ul. 11 Listopada i Ratuszową) oraz Starej Pragi i Szmulek (od Targowej do al. Tysiąclecia i ul. Radzymińskiej), a także ulice w bezpośrednim sąsiedztwie ZOO. Koncepcja zmian została poprzedzona analizą stanu obecnego i pomiarem ile samochodów parkuje na poszczególnych ulicach o różnych porach dnia. Koncepcja dotyczy oznakowania miejsc postojowych – jako że zgodnie z przepisami płatne miejsca postojowe powinny być wyznaczone. Tam gdzie to uzasadnione, rozważamy również wprowadzenie ruchu jednokierunkowego czy budowę dodatkowych zatok.
Decyzja o ewentualnym rozszerzeniu strefy zostanie podjęta po konsultacjach społecznych przez Radę m.st. Warszawy. Jeśli Rada podejmie decyzję o wprowadzeniu strefy, zacznie ona działać w połowie 2020 r.
Jednostka odpowiedzialna: Zarząd Dróg Miejskich
Podstawa prawna: Uchwała nr LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami m.st. Warszawy